Du är här:Start > Om oss > Nyheter > Klimatfasta

Klimatfasta

Vi vill delta i Equmeniakyrkans initiativ till klimatfasta under fastetiden inför påsk 2019! Detta som ett uttryck för tron på att Gud har skapat människan till förvaltare av sin skapelse och visa behovet av en ändrad livsstil för att inte förstöra vår värld.

Fettisdagen den 5 mars kl 18 - Inspirationssamtal om på vilka olika sätt vi skulle kunna klimatfasta, vad vi kan stötta varandra i att avstå från eller göra annorlunda för klimatets och Guds skull.

Söndagen den 17 mars kl 11 - Guds ord och klimatet blir temat för gudstjänstens predikan.

Lördagen den 30 mars kl 10-13 - Kreativ workshop! Ta med trasiga kläder för att laga, göra smarta saker som fruktpåsar för handling, kaffefilter och bivaxduk istället för plastfolie. Samtidigt har vi "swopping" dit vi kan ta med tio par klädesplagg eller asseccoarer i gott skick som vi inte längre vill ha
och byter mot något som andra lämnat in. Möjlighet till inlämning finns söndagen innan och vid andra samlingar i kyrkan under veckan, samt precis i början på lördagens samling. Dessutom "tager-vad-vi-haver"-soppa, ta med något att stoppa i grytan så får vi se vad vi kan koka ihop till lunch!

Välkomna att delta och bjud med vänner, för den här världen och för Guds skull!

Publicerat den 21 februari