Du är här:Start > Om oss > Nyheter > Se vilket Hopp

Se vilket Hopp

Under år 2024 så kommer vi i Bodakyrkan ta del av Equmeniakyrkans temaår kring Efesierbrevet som går under namnet Se vilket hopp. Tidigare temaår har genomsyrats av Markusevangeliet och Apostlagärningarna, nu har vi kommit fram till Efesierbrevet. Detta kommer prägla hela vårt år i församlingen genom att vi bl.a. kommer följa ett alternativt kyrkoår som Equmeniakyrkan tagit fram till temaåret, vi kommer bjuda in till samtalskvällar kring Efesierbrevet och andra bibeltexter, vi alla uppmanas att ta del och följa en bibelläsningsplan för året och den som vill kan få ta del av en andaktsbok kring Efesierbrevet. Vår förhoppning är att vi under året verkligen ska få syn på Vilket hopp det finns i vår tro och i vår gemenskap! I och med gudstjänsten den 14/1 så kommer vi att sparka igång det här temaåret.

I kyrkan så kommer det finnas material såsom bibelläsningsplan, andaktsbok m.m. som hör till temaåret från mitten av januari.

Detta är en möjlighet för oss alla att få skapa eller fördjupa våra heliga vanor tillsammans i form av bibelläsning, delande och bön.

Häng med du också så utforskar vi Efesierbrevet tillsammans.

Vill du läsa mer om Equmeniakyrkans temaår Se vilket Hopp så se Equmeniakyrkans hemsida här.

Publicerat den 3 januari