Du är här:Start > Om oss > Nyheter > NYA MEDARBETARE

NYA MEDARBETARE

Församlingsmusiker:

Mattias Engström, 44 år, musiklärare
och frilansmusiker med förkärlek till jazz. Bär även på ett stort intresse för
teologi och främst trons apologetik. Studerar på distans vid universitet i USA. Som församlingsmusiker kommer Mattias ha ansvar för musik vid Gudstjänster, kompa kören och andra solister och spela när så behövs. Men framför allt vill han försöka få fler att spela tillsammans. Tisdagar och onsdagar är han dock bunden till Falköping och sin musiklärartjänst på Kulturskolan där.

Ungdomsledare:

Enock 32 år, eller MrCongo, Akouele har bott i Sverige i drygt 4 år och har sitt ursprung i Kongo Brazzaville. Bibelskolan Apg29 förde honom till kärleken och Sverige. Nu drömmer han om att få dela tro och liv med våra barn– och ungdomar. Söndagsskolan och tonår kommer att bli hans största utmaning. Vid sidan om sitt arbete hos oss läser han till Diakon. Mission, samhällsengagemang och teologi är livet för Enock.

Publicerat den 21 oktober