Nattvardsgudstjänst den 25/4 på ett nytt sätt.

Den 25/4 så får vi möjlighet att fira nattvard tillsammans i vår webb-gudstjänst via YouTube och denna gången så provar vi något nytt kring nattvarden. Istället för att erbjuda drop-in nattvard efter gudstjänsten så vill vi istället ge möjlighet för den som vill att ta del av ett nattvardspaket som kan hämtas i kyrkan. Kanske kan vi kalla det för en take-away nattvard.

Det är inte så konstigt som det låter. Till denna söndag så kommer vi att plocka ihop ett litet Coronasäkert nattvardspaket till den som vill delta i nattvarden hemma. Varför gör vi så här den här gången? Ja dels så testar vi ett nytt sätt för oss att fira nattvard och som förhoppningsvis kan göra det enklare för oss var och en att delta i nattvarden. Dels så tänker vi att detta sätt kanske kan skapa en större känsla av gemenskap fast vi inte är på plats tillsammans i kyrkan. Självklart går det lika bra att ta fram något som du har hemma och delta i måltiden med det också om du hellre vill det. Det här nattvardspaketet är enbart till som en hjälp.

Så helt enkelt. Är du intresserad av att ta del av ett nattvardspaket? Hör av dig till Kalle så plockas det ihop åt dig. Sedan kan du komma och hämta ditt paket vid två tillfällen innan nästa söndag. Det är torsdagen den 22/4 mellan kl 10.00 - 15.00 samt söndagen den 25/4 kl 09.30 – 10.45 (gudstjänsten sänds på webben från klockan 11.00 som vanligt). Kan du inte komma och hämta paketet av någon anledning i kyrkan så hör av dig till Kalle så försöker vi lösa detta. Har du möjlighet att komma in i kyrkan och hämta paketet själv så står de i kylen i köket märkta med ditt namn från och med torsdag lunch.

Kalle nås antingen via mailen:
karl.hylen@equmeniakyrkan.nu
Eller via telefonen: