NÄRALÄGER PÅ SJÖBONÄÄS

Inbjudan till GEMENSKAPSLÄGER för alla åldrar 4/9 till 6/9 på Sjöbonääs

Sjöbonääs är Pingskyrkan i Borås sommargård vid Frisjön i Kinnarumma. Åk mot golfbanan och följ sedan skyltar. Det ligger ca 2 mil från Borås.

Vad vill vi?

För många är detta årets höjdpunkt.!!! Det är definitivt en viktig upptakt för oss i Bodakyrkan inför kommande verksamhetsår.

Att leva så att Gud blir glad! eller ”Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig…” Att tro kan innebära olika saker för oss. Att tro är inte enkelt, plötsligt ställer livet en massa frågor, tron gör anspråk och utmanar till ett liv som håller ihop, som är helt. Det handlar om att våga tro att Gud kallar oss, hjälper och leder oss att vara hans lärjungar och kyrka i vardagen i en värld som verkligen behöver någon slags kursändring.

Vi får fint besök, Michael Johnson,
text och låtskrivare och många år som musikledare i Sävedalens Missionskyrka kommer för att spela med och för oss men också för att tala just om lovsången som en livsstil, ett livsmål.

Men som vanligt lägger vi tonvikt på gemenskap och att bara får vara, Nära
varandra, Nära Gud, Nära sig själv…

Några hålltider för lägret

Vi startar på Fredag

18.00             Enkel kvällsmat och inkvartering

20.00             Fredagsmys… med lite andakt

och avslutar på Söndag

8.00-9.00       Frukost

9.30               Morgonsamling

11.00             Gudstjänst med möjlighet till dop

Lördag

Startar kl. 09.30 med morgonbön, sedan kör dagen på med många olika aktiviteter får både hand, hjärta och hjärna, ande kropp och själ.

Ta med dig

Lakan och örngott för övernattning. Handduk. Fritidskläder för uteaktiviteter. Övrig personlig utrustning.

Kostnad

Vuxna                                 500:- (550:- för enkelrum)

Barn, ungdomar och
studerande                   330:-

Barn < 2 år, ej bädd            0:-

Max/familj                           1400:-

Lägeravgift utan övernattning                150:- /dag
(två måltider och fika)

Anmälan:
till kyrkans e-post: kontakt@bodakyrkan.se.

Senast söndag 31 augusti. (Man får anmäla sig tidigareJ)

Varmt välkommen!

Nära varandra        Nära Gud      Nära sig själv