Näraläger 2021!!

I år blir det inte helt som det brukar med vårt kära Näraläger. Vi har behövt flytta både på datum och plats detta år. Därför är det viktigt att ni tar del av den här informationen, så att ni inte missar denna fantastiska helg som vi får ha tillsammans.

För äntligen, verkar det som att vi kan ses! Det är det vi i skrivande stund utgår från i alla fall. Och vad passar då inte bättre än att vi får ses till ett Näraläger! I år kanske vi till och med ännu mer än tidigare år så fått längta till denna helg. Så därför kommer här lite information om lägret som kan vara bra att känna till.

Lägret startar med drop-in fika mellan kl 10.00 och 11.00. Förmiddagen sedan spenderas med aktiviteter där vi får umgås över generationsgränser. Sedan äter vi lunch tillsammans. Efter lunchen får vi möjlighet att ta del av lite undervisning av vår Pastor Kalle. Vid tre tiden ungefär fikar vi tillsammans och efter fikat så förbereder vi oss för festkväll genom att laga, pynta, fixa och spexa. Efter en riktig festmåltid tillsammans avslutar vi dagen med en nattvards och lovsångsandakt.

Det finns möjlighet för den som vill att övernatta på Ekhagen. Detta måste i så fall meddelas vid anmälan.

På söndagen så intar vi en eventuell frukost på morgonen och klockan 11.00 så firar vi gudstjänst tillsammans. Lägret avslutas med en kyrklunch.
Ja ni hör ju själva… Detta kommer bli en riktig toppen-helg som ni bara inte vill missa! Så anmäl er redan idag! Varför vänta?

Datum: 28-29 augusti (OBS: ändrat datum, inte vårt vanliga som är första helgen i september).
Plats: Ekhagens sommargård
Anmälan: Antingen via mail till karl.hylen@equmeniakyrkan.nu eller via sms till 0730-278673.
Pris: 500 kr per person alt 1500 kr per familj. Barn/unga och studerande: 350 kr

Publicerat den 25 juni