Körhelg med Sara Arvidsson Selan

Hej!

Visst är körsång och musik något av det bästa som finns? Det tycker i alla fall vi! Därför så kommer vi i Bodakyrkan att arrangera en körhelg tillsammans med Sara Arvidsson Selan den 7-8 oktober. Vi tycker också att det är fantastiskt kul om fler vill vara med, så därför vill vi nu bjuda med alla som vill att delta.

Sara Arvidsson Selan kommer från Älvängen och skriver glad, hoppfull musik som kommer nära med influenser från Gospel, pop och jazz-genre. Hon har en gedigen bakgrund som sångpedagog och körledare. Hon har en varm personlighet och härligt engagemang som smittar.

Vårt upplägg för helgen ser ut som följer:

Torsdagen 5/10 – Gemensam körövning inför helgen, där vi känner på stämmor, så vi är lite förberedda.

Lördagen 7/10 – Kördag i Bodakyrkan kl 10-16 med Sara Arvidsson Selan

Söndagen 8/10 – Musikgudstjänst i Bodakyrkan kl 11 där Sara, kör och musiker medverkar.

Vi körsångare och musiker samlas kl 9.30 för uppsjungning, genomgång mm.

Anmälan för att vara med på helgen sker genom att klicka här alt mail till karl.hylen@equmeniakyrkan.nu senast torsdagen den 28/9.

Har du frågor eller funderingar: Hör av dig till vår pastor Kalle på karl.hylen@equmeniakyrkan.nu eller 0730-278673

Publicerat den 12 september