Hej, nu är jag här!

Hej församlingen!

Det är jag som är Kalle. Som många av er vet så är det jag som från och med i måndags (15/3) är Bodakyrkans nya Pastor och församlingsföreståndare. Eller ja, faktum är att jag varit anställd som detta redan sedan 1/3 men då enbart på 25% då jag under en period också avslutade min dåvarande tjänst i Lerkil. Men nu är jag här, på riktigt, och oj vad roligt det ska bli! Jag ser verkligen fram emot att få träffa er alla även om det inte blir riktigt så som vi är vana vid på grund av Covid-pandemin.
Men vem är jag då? Några av er har hört mig presentera mig själv lite under gudstjänster och dylikt men för er som inte har hört något så kommer här en liten kort presentation av mig.

Jag heter som sagt Kalle Hylén, är just nu 30 år gammal och gift med Johanna. Tillsammans har vi sedan december en liten son som heter Valde. För tillfället så bor vi inne i Göteborg men har redan börjat vårt letande mot Borås. Detta ser vi mycket fram emot.

Jag har varit pastor i tre år nu och mest nyligen så kommer jag från en tjänst i en liten, relativt nystartad församling i Lerkil utanför Kungsbacka. Och nu ser jag framemot att gå in i en ny tjänst här i Bodakyrkan. Det känns både roligt, spännande och lite pirrigt. Att få tjäna som Pastor är otroligt roligt och det jag personligen brinner mest för är att undervisa, bygga hållbara relationer och se både människor och gemenskapen växa i tro.

Utöver att vara Pastor så tycker jag väldigt mycket om att spela på pianot och sjunga. Musik har varit en viktig del i mitt liv och för min tro och något som jag tycker är väldigt roligt att syssla med själv och tillsammans med andra. Jag tycker också att det är fantastiskt härligt med friluftsliv och att vara i skog och natur. Att baka och laga mat är också stora intressen för mig.

Här är en ytterst kort presentation av mig själv. Jag ser som sagt mycket fram emot att få träffa er alla och kliva in i den här tjänsten och resan tillsammans med er.

Vill ni ha kontakt med mig så nås jag enklast via telefon på 0730-278673 eller via mail på karl.hylen@equmeniakyrkan.nu.

Guds frid.

Kalle Hylén

Pastor och församlingsföreståndare Bodakyrkan i Borås.

Publicerat den 16 mars