Församlingsledardag den 21/8!

Välkommen på årets församlingsledardag!

Härmed så bjuder vi in dig till årets församlingsledardag med temat:
Bodakyrkan post Covid – Vad händer nu?

För ett tag sedan lyssnade jag på ett föredrag vid namn Nyspolad plan. Där använde man sig av bilden att inför varje ny period i en hockeymatch spolas isen ren från alla tidigare skär. Spelarna får gå ut och spela nästa period på en helt ny plan. Är det detta som vi står inför som kyrka och församling? En kyrka där vi får komma tillbaka och bygga något nytt? Den här församlingsledardagen är en dag där vi får samtala kring, Vad är det vi verkligen har saknat som församling och gemenskap? Vad är det vi känner att vi inte har saknat och kanske kan lämna bakom oss? Ja, vilken församling vill DU komma tillbaka till efter pandemin?

En dag fylld med samtal, visioner och drömmande om vår församling. En dag där din röst och din tanke är viktig. Ja, en dag där just DU är viktig.

Du som är ledare i någon av församlingens verksamheter, du som har ett uppdrag av någon som helst form i församlingen, du som känner att detta är ett riktigt viktigt ämne och vill delta i samtalet är varmt välkommen att komma med!

Inspiration och lite samtalsunderlag inför dagen hittar du genom att ta del av föredragen i denna länk: https://www.bilda.nu/material-och-metoder/nyspolad-plan

När: 21 augusti 2021 kl 10.00 - 16.00
Var: Sävsjövik
Anmälan: Sker via mail (karl.hylen@equmeniakyrkan.nu) eller sms (0730-278673)
Sista anmälningsdag: 8 augusti!

Publicerat den 25 juni