Församlingsintervju Växtpool 31/10

Den 31/10 kl 18.00 så bjuds vi alla i församlingen och i församlingens närhet in till en kväll angående Växtpool.
Växtpool är en satsning från Equmeniakyrkan för att stärka och skapa mer hållbara band mellan församlingar inom Equmeniakyrkan. Det är en satsning för Samverkan över församlingsgränser.

På Equmeniakyrkans hemsida skriver de så här om Växtpool:
Genom Växtpool kan församlingar växa i tro och medlemskap. Tillsammans kan ett antal församlingar få kraft genom att skapa ett nätverk där man kan möta gemensamma behov, hjälpas åt med församlingslivet och möta människor med evangelium.

Detta är en satsning som vi i församlingsledningen i vår församling samt styrelserna i Myråskyrkan och Immanuelskyrkan tycker låter väldigt intressant och givande.

Därför så kommer vi den 31/10 klockan 18.00 ses här i Bodakyrkan tillsammans med Mikael Nilsson, församlingsutvecklare i Region Väst, för en första församlingsintervju. Denna intervju kommer dels att innehålla mer information om Växtpool, men också en första intervju-fas med oss som församling om vad vi kan bidra med och vad vi kan se för behov i vår församling av en sådan här samverkan.

Som ni hör så är detta en viktig kväll och en viktig satsning som kan få oss som Equmeniaförsamlingar i Borås att möta ännu fler människor med evangelium, vilket ändå är vårt stora uppdrag!

Så boka in och försök prioritera denna kväll, tisdagen den 31/10 kl 18.00. Det kommer att bli bra och dina tankar, inputs och deltagande behövs denna kväll.

Vi inleder kvällen med att äta soppa tillsammans. Ingen anmälan krävs.

Vill du veta mer om Växtpool, följ den här länken: https://equmeniakyrkan.se/vart-arbete/vaxtpool/

Publicerat den 23 oktober