Församlingens Bönedag

Den 16:de varje månad så är det församlingens bönedag. Var med och be för vår församling och församlingens vänner. Vi behöver vara med och bära varandra i bön och förbön.

Har du ett böneämne som du vill att någon ber särskilt för under dagen så kontakta Kalle på karl.hylen@equmeniakyrkan.nu så ber han och Äldste i församlingen för det.

Under dagen så finns det vissa tidpunkter som särskilda böneämnen är insatta (se bild alternativ PDF här i inlägget). När eller hur du väljer att be spelar egentligen ingen roll, men tidpunkterna finns där som en guide och som en ledning under dagen. Det kan också vara gott att känna att du kan stämma in i en bön som fler ber på just det klockslaget.

Klockan 19.00 så firar vi en enklare nattvardsandakt i kyrkan. Varmt välkommen, precis som du är!

Publicerat den 15 september

Relaterad information