Exchangestudenter till Borås och Bodakyrkan

Den 20 november anländer två ungdomar från två av equmenias samverkansländer, Kina och Ecuador till Borås. Totalt är de fyra studenter som går Exchange i vinter. Bilden visar från vänster: Hathaipat Thongbue, Pimpa Choochart, Wang Xi och Angel Quisiguiña.

Wang Wi, även kallad Steven, och Angel kommer till Borås och skall under vintern leva tillsammans med oss i Boda- och Immanuelskyrkan för att se, dela, lära och lära ut.

Vi har ett stort ansvar för att dessa ungdomar känner sig välkomna och vi får hjälpas åt att göra deras vistelse till en varm erfarenhet, kommande mörker och kyla till trots. Det gör vi genom att stötta med gåvor, luncher, utflykter eller bara låta dem hänga med oss i det vi gör. Kontakta pastorerna i respektive församling för att ta reda på mer.

/HD

Publicerat den 12 november