NÄRAGRUPPER/SMÅGRUPPER

Näragrupper, samtalsgrupper, bönegrupper, smågrupper, ja kärt barn kan ha många namn. En Näragrupp är den mindre gruppen människor som vill ses och samtala om livet, om tro och be tillsammans. Hur upplägget för en sådan kväll ser ut kan variera beroende på vilka som är med i gruppen. Några kanske vill ses hemma hos varandra och äta kvällsmat, samtala och be. Några kanske vill ses i kyrkan och sjunga lovsång, samtala och be. Några kanske vill ses under en promenad, samtala och ja, be. Det som är tanken med Näragruppen är att samtalet, bönen och gemenskapen får ta plats i vardagen. Ett annat sätt att uttrycka det på är att Näragruppen är en grupp medvandrare. Det är en grupp människor som delar livet och tron med varandra och på så sätt är medvandrare till varandra i vardagen.

​Vill du veta mer om våra Näragrupper? Vill du vara med i en Näragrupp? Kontakta då vår pastor Kalle på karl.hylen@equmeniakyrkan.nu.

...