Du är här:Start > Om oss

Vår tro

Vi tror på en levande Gud, skapare av allt, livets givare och upprätthållare.

Vi tror att han på ett unikt sätt gett sig till känna genom JesusKristus. Genom honom lär vi känna Gud själv, hans vilja och tanke för ossmänniskor. Framför allt lär vi känna honom som en älskande och sökande Gud, enGud som älskar och söker en trasig värld.

Vi tror på och erfar ett personligt tilltal och en personligrelation till Gud i hans närvaro genom Helig Ande och en gemenskap i enförsamling.

För livet och våra uppgifter söker vi inspiration och vägledning iBibeln med dess vittnesbörd om Jesus Kristus.

Guds främsta redskap för att skapa gemenskap och för att”renovera” sin skapelse är kyrkan och den lokala församlingen.

Utifrån detta så vill vi: vara en mötesplats för en mångfald avmänniskor som vill formas av Jesu kärlek. Tillsammans med andraförsamlingar vill vi vara en kyrka för hela livet, där mötet med Jesus Kristusförvandlar – mig, dig världen.

Församlingen bör inte ses som en mänsklig organisation.Församlingen utgör en gemenskap av människor som snarare skall ses som enorganism, full av liv genom Helig Ande.

- Vår Målsättning
Detta är vår målsättning, att så många som möjligt skall få uppleva och lärakänna Levande Gud genom hans son, Jesus Kristus, tro på och följa honom och blien del av den kristna församlingens gemenskap.